Pages

0

aku menaip lagi...

Amaran: entry ini ditulis tanpa sebarang tujuan..mungkin permulaan yang membosankan..tapi yang pastinya, aku ini punya begitu banyak perkara yang nak diluahkan..cuma...tak begitu pasti bagaimana nak bermula...jadi, jika entry ini buhsan..bagus jugak kalo kaw tutup truss...jgn buang masa!
Hari ini 16 Disember..genap 1 bulan aku cuti dan lepak kat umah..yes! untuk semester break kali ni, aku jadi manusia yang paling malas untuk buat apa2 kerja pon...i mean, sebarang kerja yang boleh bagi aku duit...so tak heran la kalo semua expenses aku selama 2 bulan stengah ni fully support by my mak ayah..adik-adik n of cuz dari Zul..haha..hidup ini sangat indah rupanya.. So penat je aku POM-PANG POM-PANG dalam entry lepas untuk keja kat KL tu..end up aku jd mayat hidup kat umah..pergh..gud girl woo...
Dan dalam cuti ni, rasaya aku paling free untuk jumpa semua orang...terutamanya kawan2 lama..dan my Zul laei jugak..cuz seblom ni asik sibuk dengan hal2 keja part time & practikal aje..humm..dan buat kesekian kali nya aku rasakan hidup ini memang sangat indah... :P
perenggan seterusnya..
..dan dalam cuti sem yang dah tinggal tak bape ari ni jugak..aku dah blajar banyak menda tentang hidup..sebab aku banyak masa free, so aku folo je mak ayah aku g mengaji..dan banyak jugak pekara yang tak disangka2 tejadi..yg memerlukan kekuatan mental untuk buat perkara tu jadi normal balik...haha..itulah hidup..tak sah kalo tak buat diri kaw upside down...
tulis lagi....
Ok becerita tentang pekara yang tak disangka tu..sebenarnya aku x penah nak rancang untuk apa yang jadi skrang..aku cuma rancang nak masuk U, but never expect dapat UNIMAS..dan semestinya aku x penah sangka relation aku ngan mr.zulaihi dah sampai sejauh ini..times passes so damn fast..sedar x sedar, i HAD him just before i went to Sarawak..n now, i just have 5 month untuk selesaikan semuanya..Insyaallah..
Dalam jangka 3 tahun..hidup jauh dari orang yang kita cinta tu memang perit jugak..i just put my BIGGEST trust on him..tu aje..dia pon sama..alhamdulillah, we make it. we become even stronger now..harap2 dia dapat sama2 ada ngan famly aku masa konvo nanti..sbb encik zulaihi adalah orang terpenting dalam hidup aku..& x jemu2 bagi aku smangat..x penah lansung pon buat hal..its more than enough for me my dear!!
For this time, banyak jugak relatives yang expect aku nak kawen scence aku dah habes blajar tahun depan..dan memandangkan our relation pon bakal mencapai usia 3 taun jugak next year...alhamdulillah..dah semakin kukuh tuu..moga Allah panjangkan jodoh kami..tapi menda2 kawen ni mcm jauh lagi dr hidup aku..so, dont think too much okeh?!! :)
Untuk masalah dan perkara yang datang sejak 2 menjak ni..aku nak blajar menjadi seorang yang kuat dalam mempertahankan hubungan aku..walao dengan sesapa pon..hubungan keluarga ke, friendsip ke..dan semestinya soal aku dan zul..moga segala cabaran dan dugaan yang Allah uji tu buat kami semakin pecaya to each other..dan semakin tebuka laa jalan untuk kami jugak..insyaallah..moga Allah permudahkan segala urusan kami..ameen!
Perkara yang lepas biar lah lepas..untuk akan datang, aku nak merancang kehidupan yang lebih baik..jauh lebih baik dari masa lepas..kesilapan orang, aku jadikan teladan..yaa..aku blajar dr kesilapan orang!
Aku pecaya semua yang berlaku, mesti ada alasan tersendiri..aku tak salahkan sesiapa melainkan diri aku jugak yang lemah..yaa aku lemah sgt..kadang2 aku nak je jadi jahat..sb aku slalu asa orang jahat slalu menang..tp tengok la...sooner or later if i need to be an evil..aku akan betukar la..mwahahahaha [gelak jahat]...
With dat, aku nak mintak maaf kat sesiapa di luar sana yang trasa hati ngn aku..ngn prangai aku...tindakan aku..n whatever je aku dah buat..aku betul2 tak sangka menda ni jd complecated..complecated ke????heheh..
To my shayang, time kasih banyak2...untuk semuaaaanyaa!!
Untuk kebaikan itu..untuk masa2 terluang itu..untuk kasih sayang & respect itu..untuk $$$ yang tanpa ragu dibelanjakan itu..untuk sikap ego yang dibuang entah kemana itu...kesabaran mlayan krenah cik nadira itu...dan segala galanya..aku hargai..SEMUANYA..Thank You sooooo Muchh!
Till we met again!
Jeritan Batinku:
Moga Allah mendengar DOA kita .. :)

0 comments:

Back to Top