Pages

0

sABAQ NAA ORANG - ORANG mUKMIN

Assalam.

hey hey..!
penah tak pikir macam ni...:

ish awat laa berat sangat ujian Allah kat aku ni
ish bilaa laa nak lega sakit aku nii
ishh aku dah buat yang terbaik dah, awat laa jadi macam ni
kat mana silap ni?

aku dah solat, dah puasa, dah sedekah
dah tak kacau hidup orang
tapi kenapa laa banyak sangat masalah betimpa-timpa ni

apa lagi yang tak kena ni?
awat laa Allah macam tak dengaq jaa doa aku?

penah tak pikir?
aku pon penah pikir dulu, sampai aku jumpa ayat ni dalam Quran:

'Adakah manusia itu mengira bahawa Kami akan membiarkan sahaja mereka berkata "Kami telah beriman" sedangkan mereka tidak diuji?' (Al-Ankabut:2)

jadi pada saudara dan sahabat, malah untuk aku juga..
jangan putus asa.
malah bersyukur jika kita dipilih untuk diuji...
maka kita berpeluang peroleh pahala berganda..

ustazah kata; ujian itu adalah didikan DIRECT..terusss dari Allah..

ustad kata pulak; kalo Allah test kita, dan kita berjaya harungi, maka itu merupakan kejayaan pada diri kita.. tapi jika kita redha saat ujian itu, maka secara berterusan pahala sabar sedang mengalir...

ketahulah disisi Allah tu tak penah ada pon orang yang gagal jika dia sentiasa beriman..

Allah uji kita dengan tara mana iman kita. lagi kuat iman, lagi kuat Allah test.
tapi bila Allah uji, Dia cuma minta kita buat satu benda ja; sabar banyak banyak sebab dari sabar itu la datangnya pahala..

lebih banyak ujian, lebih banyak pahala sabar Insyaallah.

wallahualam. sekadar peringatdan untuk diri sendiri.

0 comments:

Back to Top