Pages

2

Laskar Pelangi ~ Cerita Indah.....

Salam..

"LASKAR PELANGI..nonton filem ini bisa buat kamu rasa berdosa kerna tidak mensyukuri nikmat hidup..."

Laskar Pelangi...bg sesiapa yg cam blur2, adalah sebuah novel sulung karya Andrea Hirata yg aku baru je habih baca semalam...crita ni TERSANGATLAH best n merupakan one of the best seller novel kat indon (not sure kalo kat mlasia)..disebabkan tersangan best, maka sebuah produksi filem dah produce one movie yg based on this novel, title pon LASKAR PELANGI jugak..


(anak anak laskar pelangi..)

But i'm sure that most of u mesti familiar dgn lagu Nidji Laskar Pelangi kan..ye la..tu dia punya sountrack...catchy n the lyrics oso deeply meaningfull...took my heart away jugak!

Yangg sedihnya..dari samarahan sampai ke kl, then pulang ke kampung..aku sampe skarang tak dapat2 lagik CD filem nih..BUNTU! thats the only word yg aku leh tulis kat sini..then aku tatau kenapa filem yg banyak nak mmpos moral values, yang bagus untuk tontonan seisi family mcm nih tak di exposed kat negara malaysia yang tercinta nih....

So kepada sesapa yg ADA cd ni...or maybe tau kat mna nak cari, tau kat mna nak cilok...PLZZZ LET ME KNOW..n tolong la sebar2 kan crita ni...supaya semua orang leh share...kan sharing is caring..hehe...n kalo nak baca novel ni versi pdf,

Here the sinopsis..the best sinopsis yg aku dapat cari kat tenet....do enjoy..!

Sebuah adaptasi sinema dari novel fenomenal LASKAR PELANGI karya Andrea Hirata.Hari pertama pembukaan kelas baru di sekolah SD Muhammadyah menjadi sangat menegangkan bagi dua guru luar biasa, Muslimah (Cut Mini) dan Pak Harfan (Ikranagara), serta 9 orang murid yang menunggu di sekolah yang terletak di desa Gantong, Belitong. Sebab kalau tidak mencapai 10 murid yang mendaftar, sekolah akan ditutup.Hari itu, Harun, seorang murid istimewa menyelamatkan mereka. Ke 10 murid yang kemudian diberi nama Laskar Pelangi oleh Bu Muslimah, menjalin kisah yang tak terlupakan.5 tahun bersama, Bu Mus, Pak Harfan dan ke 10 murid dengan keunikan dan keistimewaannya masing masing, berjuang untuk terus bisa sekolah. Di antara berbagai tantangan berat dan tekanan untuk menyerah, Ikal (Zulfani), Lintang (Ferdian) dan Mahar (Veris Yamarno) dengan bakat dan kecerdasannya muncul sebagai pendorong semangat sekolah mereka.Di tengah upaya untuk tetap mempertahankan sekolah, mereka kehilangan sosok yang mereka cintai. Sanggupkah mereka bertahan menghadapi cobaan demi cobaan?Film ini dipenuhi kisah tentang tantangan kalangan pinggiran, dan kisah penuh haru tentang perjuangan hidup menggapai mimpi, serta keindahan persahabatan yang menyelamatkan hidup manusia, dengan latar belakang sebuah pulau indah yang pernah menjadi salah satu pulau terkaya di Indonesia.



2 comments:

Ti Jah said...

eh mcm best je
nanti dah jumpe CD
kita buat premiere at tina's
gegege

Nadrea said...

oih carik2..
org dah tringinn sesangat nak tgok nih...

Back to Top