Pages

0

h.e.a.r.t..l.e.s.s.


Aku tak berniat nak jadikan blog ini satu blog emo
tapi sememangnya aku suka menulis bila aku rasa tak punya siapa - siapa lagi
yang bisa faham apa aku rasa

mungkin ramai di luar sana yang ingin tahu
sebab aku tahu semua kamu di sana concern hal aku
tapi mungkin aku tak mampu nak luah dengan barisan kata-kata
dan buang masa kamu tadah telinga

jadi blog ini jadi platform aku
ini tempat aku luah prasaan
ini stesen hati aku
tempat persinggahan
supaya dapat hilang lelah,
dan aku mampu teruskan perjalanan

in so many years
i saw the changing
people changed
policy changed
surrounding changed

tapi aku besyukur
belum pernah ada orang datang depan aku
dan ungkap kata-kata
"nadira, kau dah banyak berubah.."
yang paling kerap aku dengar cuma
"hang ni memang x berubah laa.."

aku suka perubahan
tapi dalam banyak hal aku benci
sebab yang slalu alami proses perubahan itu selalunya adalah manusia yang paling dekat dengan hati aku
kawan aku
keluarga aku
cinta aku

hairan
bagaimana manusia begitu senang alami perubahan
adakah ini dinamakan evolusi??
kenapa kurang terjadi pada aku?
hairan sungguh

boleh jadi aku benci dengan perubahan kamu itu
tapi aku tahu ia baik untuk kamu

maka bertukarlah kamu
dari satu manusia menjadi sebahagian manusia yang aku separa kenal
aku izinkan jika itu buat kamu tenang



dan aku
perlu terima itu dengan 1001-macam-perasaan-yang-aku-sendiri-tak-tahu-macam-mana-nak-discribe

ada kala aku suka




ada kala aku jadi benci



tapi aku tak mampu buat apa



sebab manusia





ber...... ubah..........





p/s: aku kurang pasti apa yg aku rasa saat ini. cuma sudah timbul rasa baru sekarang....
LANTAK LAA KAU NAK BERUBAH JADI APA. HIDUP MESTI TERUSSSSS...!!!


0 comments:

Back to Top