Pages

0

Sang Pemimpi

salam.

"Aku ingin mendaki puncak tentangan, menerjang batu granit kesulitan, menggoda mara bahaya, dan memecahkan misteri demi misteri. Aku ingin menghirup pengalaman-pengalaman lalu terjun bebas menyelami liku-liku hidup yang hujungnya tak dapat disangka. aku mendamba kehidupan dengan kemungkinan-kemungkinan yang bereaksi satu sama lain seperti entukan molekul uranium; meletup tak terduga-duga, menyerap, mengikat, mengganda, berkembang terurai dan terpancar kearah yang mengejutkan. aku ingin ke tempat-tempat yang jauh, menjumpai beragam bahasa dan orang-orang asing. aku ingin berkelana, menemukan arahku dengan membaca bintang gemintang. aku ingin mengharungi padang dan gurun-gurun...ingin melepuh terbakar maahari, limbung dihentam angin dan menciut dihentam dingin. aku ingin kehidupan yang menggetarkan, penuh dengan penakhlukan...."

(Hirata, Edensor 2007)


dan division kerja aku di CIMB telah menawarkan kekosongan jawatan di INDONESIA selama 2 TAHUN...!!!

challenge it deea..!! challenge it..!!
challenge yourself.
givvit a try sayang!
*word that i called myself recently

***********************

People always said, 'you are what you read..'

aku dah mula ketagih untukk baca novel2 penggugah semangat indonesia. aku dah bermimpi2 untuk kerja di indonesia. dan ketemu cintaku - Andrea Hirata.

ini novel baru. best seller. since aku bakal menamatkan tetralogi terakhir Laskar Pelangi tak lama lagi - Maryamah Karpov, aku dah target buku ni sebagai bacaan seterusnya. (damn novel tetinggal kat ofis n aku tak masuk ofis minggu ni). then tepaksa hold sampai minggu depan untuk finishing!

t a d a a a . . .
baca sinopsis dari mamat ensem ni
dah 2 kali aku survey kat popular..
rm.25++

sumpah tak cukup bajet
tolonggg laa beli untuk aku.
peliz.peliz.peliz

another best seller book

ada ustazah suggest suruh baca
then masa passed by seblah kedai buku, aku nampak dia photostat cover buku ni
and gantung2 kat pintu..
so aku assume ni pon buku best seller la

baca sinopsis di sini
macam best kan??
cangak apa lagi? p beli skarang n bagi aku pinjam!
gaji lepas raya baru lepas ni sambaq buku ni
haishh.

dana. dana
all i need is dana.

till then, see ya!



0 comments:

Back to Top