Pages

6

Tenanglah Wahai Hati

Salam..

Its good to be back again..
Ini bukan entry sedih. Bukan tulisan-tulisan untuk meraih perhatian. jauh skali rasa simpati.
Eh ni blog aku..aku punya suka laa nak tulis apa!

aku cuma rasa nak tulis blog malam ni. letih2 balik keja pukul 10 pon nakk jugak tulis. sebab aku ada terlalu banyak menda nak crita..so many things to share, so many things to story... but since i have no one to sit and listen, aku share jelah kat blog ni.

aku tengah dalam proses recovery putus cinta. mak aku cakap, sekejap aja. nanti hilang laaaa. aku cuba macam2 nak buat sakit tu hilang.aku baca quran. aku spend time banyak2 dengan family aku. aku layan novel. aku merayau2. aku cari ex ex ex boyfriend aku balik.haha. aku layan lagu sedih2.

gila desperate kot???

tapi sapa yang tak sedih putus cinta? all this while aku cool je layan lagu sedih walopon aku memang sedih gila.. tapi bila 1 lagu krispatih ni masuk tlinga aku..trus rasa lemah lutut. mesti la aku tak tahan nak nangis dengar lirik macam ni;

bila rasa ku ini rasamu
sanggupkah engkau menahan segala sakitnya

terkhianati cinta yang kau jaga?????


SUMPAH AKU JAGA!!!

Tapi kenapa Allah putuskan jugak? aku tak penah buat jahat kat orang. kenapa orang jahat ngan aku? kenapa Allah temukan aku dengan seorang yang buat aku rasa 'he's the one' tapi Allah akhiri dengan perpisahan mcm ni? aku setia, aku tak penah flirt, aku ikhlas, aku tak bekira..tapi kenapa Allah uji aku dengan menda yang tak ter-tanggung2 ni??

itu antara soalan2 bodo yang aku slalu tanya masa awal2 dulu.. perit aku nak telan ending yang mcm ni. bodoh.

tapi bila mak aku mai and peluk aku saat aku tengah sakit hadapi menda ni kat hujung katil, cium kepala aku sambil bisik

"ada orang yang boleh jaga along lebih baik dpd dia... "


aku cuba untuk redha.

there must be!! MUST BE someone yang akan jaga aku. ayah yang baik untuk anak2 aku..even it seem so far rite now, tapi aku pecaya dengan doa mak aku.

saat aku rasa Allah tak berlaku adil dengan aku, rupanya Allah nak bagi aku rezeki yang tak putus2.. Allah amik sesuatu yang aku ertikan sebagai cinta nafsu penuh retorik, Dia gantikan dengan keindahan rezeki atas hasil usaha sendiri. betapa aku merasa nikmat bila dapat memberi.

saat ini aku cuba untuk memaafkan semua orang. cuma ini dapt buat jiwa aku tenang.

tenanglah wahai hati. nescaya akan ada seseorang sedang menunggu mu nanti.

till then, salam

6 comments:

ZieSalikan said...

sabar lah ye...jgn sedih2 yang penting famaly ader dekat kite..jgn sskali famaly kite buang......Allah putus kan sbb awak x sesuai dgn dia...jodoh awak dgn org yg lebih baik dari dia.....pecayalah..awak akan jumpa org yg lebih baik dari dia....awak jgn lah dgar lagu sedih2 dan dgar lagu sedih....nanti makin sedih..happy kan jiwa awak..nanti awak akan rase happy dan tenang je...

MsLieBe said...

babe.. i also feel like you.. 2 months berlalu aku da xdpt thn.. 2 bln aku bethn utk kuat.. tp akhirnya nanges jgak kenangkn idup yg mcm xindah dh.. bila baca entry ang neh, da rasa nk nanges la plak.. tp aku da kuat skrg.. da namanya bkn jodoh.. kalo ang rasa he's the one apatah aku yg dh nk menjangkau 6thn 2..tp adalah rahsia di sebalik kejadian yg mungkin kita tawu cpat atau lmbt.. aku pn ms nanges 2 da tetny2 apa tujuan idup aku, da rasa nk mati, tp idup je lg smpi skrg..kiranya adalah sesuatu ms dpn 2 nnt.. skrg neh pn aku tetny2 sapala nk jd bf aku yg aku rasa mungkin xdak bedasarkn personality aku yg xsuka beckp dgn org.. tp 2 la kalo jdoh mcm2 bole jd.. so doakn aku dpt bf cpat.. aku da boring gle idup neh.. rasa mcm da xdak sapa aku nk rely on, nk manja2.. huu...

ZieSalikan said...

2 bulan?maseh terlalu awal pun..jgn mudah mengalah....mmg susah nak buang semua tue..dulu i pun makan stahun..sebulan ari2 i ngis tapi bila dah lame sikit i tenang kan jiwa dgn family alquran sembayang....lama-lama okes dh..betul awak kene ambik mase slama stahun dlm mase tue awak kene tenang kan jiwa dan try make do happy walaupun hati kite mngis...awak fikir lah..awak sedih2 ngis2 xbf awak ader kesah pasal awak ke?ader ke dia nak pujuk awak balik? dia happy je tau..dia curangkan? dia happy je dgn pasangan baru...sakit je kan...so baik awak kene happykan diri awak..ye....

Nadrea said...

zei salikan...THANK YOU SOOO MUCH to be here...yes it was so true kot untuk sapa2 pon recover setahun dari prasaan sedih tu..tambah2 bila ex tu dah ada gf baru summore...showing off lagi...n yg paling pedih bila kita dah jaga cinta tu ckup2, behave as we should...tp bila ada org ke3..all gone!!!

tp lama2 bila kita dh ada komitment keja, fully support dr suma org, insyaallah all the pain that we go through will slowly move away...

tina!!!! do something for your life laa!!! buat apa ko tangisi menda 6 tahun tu? buat apa nak jadi org yg dependent? hg boleh hidup sendiri tina..believe me. aku pon mula2 xbleh gak.sunyi gila asa. tp lama2 boleh ja...

mintak keja laa!!

MsLieBe said...

hahaha.. aku mmg da xheran dgn hal becinte neh. rmai org ckp sethn bole recover tp aku rase aku kjap je. hehehe. bkn pe, mende cmni da nk jd, bkn jdohla 2. so aku pn xtangisi apa yg jd. cuma 2 bln kemudian aku da tetny2 arah tujuan aku, 2 yg lmah smgt lak 2 nk idup. tp smpi skrg aku idup lg, maknenye adelah tujuan idup yg aku sendiri xpasti lg ape die. so aku da ok seriously n tgh fk psl ms dpn. tp mls mntk keje lg. actually aku xske nk g interbiu, nnt mesti confidence level aku trun abes2an. da la skrg neh mmg da low confident. conclusion aku neh kne jgak wt bisnes sendiri br bole. tp xde duet. teng teng teng.

Nadrea said...

pelan2 laa tina..hg ingt aku ni kuat sgt ka..?? motivasi ja lebih..dlm hati tuhan ja yg tau... dulu asal bc quean ja msti mleleh ja ayq mata...skrg no more a...baca yassin pon dh bleh senyum dah...huhu

hg kena mintak keja tina...suka ka x, kena jugak interview. tu laa masa depan hg sbnaqnya..cuz lagi lama hg pending, lagi susah hg nnti...

Back to Top