Pages

4
1001 MEMORI DI TANAH MIRI
Alhamdulillah..doaku pada entry yang lepas termakbul jua..5 hari di Miri, tahap kesihatan sangat sempurna. Special thanks to MADU CIK TON kerna berjaya menguatkan antibody anak dara dia yg sorang nih..muahaha
Orite..cukup setakat itu untuk promosi MADU mak aku...nanti promote lagi…
5 hari di Miri, agenda seharian padat sekali. Berpeluang mengiring Dato Sri James Jemut Masing, Menteri Kemajuan Tanah Sarawak, bersama Persiden PRS Miri uncle Richard dan beberapa politician lain ke satu majlis penutup di Rumah Panjang Belaga...aduh..satu pengalaman berharga yang sangat2 mustahil untuk dilupakan.. Satu entry khas untuk itu nanti..title nya mungkin “berbedanya ideology politik aku dan mereka..”..tp mungkin jua berubah mengikut mood semasa..ngeh2..ada sesuatu yang perlu disingkap!

Agenda lain..hmm..melihat sendiri telaga minyak Petronas & Shell di Miri..yes, Miri adalah bandar minyak..dan hanya dua jam perjalanan dari Brunei.. sayang tak ada passport!!!
Standard of living di Miri agak tinggi berbanding Kuching…opss…mungkin ayat ini perlu didahulukan – Miri adalah Bandar kedua termaju / terpesat selepas Kuching..jadi bagi orang ber-DUIT di area Borneo, andai tak ke Kuching, boleh jugak berjalan-jalan di Miri..dan begitulah sebaliknya..
Sambung..
Kenapa std of living di Miri tinggi?? sebab yg aku boleh find out buat masa ini – dekatnya perjalanan Miri – Brunei n besarnya jurang matawang RM dan $Brunei…sedollar = 2.40 hingget Malaysia…bayangkan! lebih double n almost triple...[mcm kita g indon & mcm org S’pore g Johor…] got it?

One more thing..mungkin sebab lambakan pekerja shell n petronas yg kaya2 kan Bandar Miri..menjadikan kadar inflasi terus melonjak..biase le beb..engineer2, geologist2..yg mostly dari semenanjung..Banyak engineer ensem2 tuu..sob sob..
[sempat jumpa di rumah panjang..muehehe..shuuuu..t abe zol jeles]

Aha..itu satu hal…mungkin akan ada 1 entry yang bagus untuk dikongsi..topic pembakaran hutan..sebab aku perpeluang menyusuri satu perjalanan ke Empangan Bakun, 5 jam driving, yg jalannya MASYAALLAH… dan berselisih dengan lori2 balak yg bukan sedikit muatan kat blakang tu…nanti kalo ada masa insyaallah ada entry untuk itu beserta gambar..kalo x, nanti balik raya jumpa aku n aku crita..buat presentation..keke.. [teruja nya saya..!!!]
Ada 1 menda lagikk yg ingin di-hilite…agak menyentuh emosi..agak sensetif juga..tapi…aah, pendek kata ada 3 entry berasingan untuk trip ke miri..tp bukan mcm day1, day2 n day3..tu dah jadi dairy..busan pulak..cara penulisan mcm gini sebenarnya diinspirasikan darp blog kat page TI JAH..haha..sangat masyuk dengan jiwa…harap lu org x kisah..

Till then…layan la beberapa view dari Aribus AK 6541 ni. sebab aku baru landing tadi..basuh baju 3 timba..n mata x dapat layan blog lagik…izinkan aku berundur..salamzz!





4 comments:

janetchong said...

i miss miri vry much.....that 5 days means a lot to me.....memories with u guys....

Nadrea said...

eh2...pandai pulak komen yerr...
yaloh..memories and experience...
worth alot..walopon banyak pacaroba seblom berlepas kan..hehe

janetchong said...

Oh yeah....u'll get different feeling wen u travel with d most craziest frens in town...
yalah kan...pancaroba yg datang scr tiba2....haih....but dont 4get...evrything happens for a reason.............

Nadrea said...

yelah..
thanks alot sebab menjadi penghiburku di sana..n my banker oso..muahaha....hutang lepas raya baru gua set...ok moii....?hahah

Back to Top