Pages

2

Another Phrase of Life!

assalamualaikum.

mak aku slalu ulang ayat ni kat aku lately;

"along kena ubah tabiat. along skrang bukan dalam student life lagi. kena semangat, cari kerja cepat2 sebelum smangat tu hilang..."

manja kan ayat2 mak aku. nak dengar ayat2 pakcu aku di KL pulak?

"dalam 3 taun ni kalo aku denar ko gedik nak belaki, siapp..!!"

cu aku ckp lak;

"zaman skarang ni ko tak payah fikir pasal umur2 ni..orang dah tak heran dah..yang penting career. keja dulu cari duit tolong family. adik2 ko skolah lagi..."

ye ye..tah masa bila tah aku cakap aku nak kawen.

aku rasa sangat bersemangat bila dengar ayat2 macm ni..pakcu n cu aku memang pure org kl. so dah masak dah dengan hidup kat bandar mcm kl tu. bg famly aku, mmg sangat silly bila ko kawen awal2..kerja dan merasa duit hasil titik peluh sendiri lebih nikmat..

aku nak cuba dapatkan kerja cepat2. aku ada future plan untuk melancong ke luar negara besama keluarga tahun depan. insyaallah.moga Allah mendengar suara hati aku...

till then, salam!

2 comments:

Admin said...

Ya.. Allah pasti mendengar suara hati semua, sama ada dalam keadaan kita mengharap ataupun tidak...

Berusahalah.. sy pun lebih kurang pernah hadapi keadaan yg hampir sama. Tapi sy tekadkan rancangan utk kejar cita2 jadi usahawan walaupun keluarga x suka, mereka lebih suka sy "makan gaji"..

Nadrea said...

insyaallah....

saya pon bila suarakan hasrat nak jd usahawan mesti keluarga x suka jugak..baik cari pengalaman dlu kan..

apa2 pon, thanks ahmad zaki for reading my blog!

Back to Top