Pages

2

jon jon jonny...!

assalamualaikum...

my jonny ends tonite.... ;)

alhamdulillah. i reached home safely. day 1 in hometown is so damn great. 2 days spending a super duper precious value time with my parents was so damn awesome. syukur.. syukur.. syukurrr alhamdulillah.

hell yeah. ada satu kecelakaan besar tlah berlaku masa aku on d way back to KL. nama aku tetiba TIADA dalam senarai penumpang. such a motherfucking system from air asia. and i'm one of the victim yang tak bernasib baik

sebenarnya last time masa aku nak booking tiket, aku dah seriuosly go through part by part. ye la sebab nak key in particular parents aku lagi..and this is my first time la selama 3 taun nak flite png-kl-kuch-kl-png what so ever...tak mungkin aku silap key in. arghhh....!!!!!

nak dijadikan trajedi, masa aku nak check in di airport kuching, tetiba akak kaunter tu bgtau nama aku tak tersenarai plak. gelabah arrr apa lagi. dah la booking number aku tak bawak. harapkan IC aja kot. setelah beberapa action yg aku buat, aku dapat tau yang nama aku sebenarnya ada dalam penerbangan pukul 5.30 tadi...apa???????

yea betol. end up bapak aku berlari2 mcm dalam amazing race untuk beli tiket baru yang berharga rm280. ffffuckk that!! celaka punya air asia. & bapak aku bagitau ada passanger sorang lagi pon jadi kes macam aku jugak bila flite dia sebenarnya retime, tapi air asia cakap dah call tapi pompuan tu ckp dia tak terima call apa2 pon..last2 tepaksa bayar tiket baru jugak.. sucks arghh. gila aku rasa nak maki hamun tony farnandez skarang n sampai bila2...hua hua.

natijahnya, aku telah dileteri ibu di sepanjang berada di epot. tapi last2 skali mak bapak aku jadikan benda ni sebagai lawak jenaka yang tak lawak langsonggg bagi aku semasa di kl dan di umah. sebab mak aku rasa sangat lawak tengok muka aku menangis mcm orang sasau kat epot sehinggakan mengulangi bait-bait ayat seperti berikut;

'menyesaiii mak tak rakam muka hang masa tuu...'

dan bila aku pulang ke kl, aku tak boleh buat lawak langsung. nanti bapak aku akan mengeluarkan kata2 pedih seperti ini pula;

'wahh...hang boleh gelak lagi nohh...kalo ayah tak bayaq tiket hang smalam macam mana?? hang rasa hang tidoq kat mana??'

kata bapak aku sambil tersengih2....ok memang tak lawak langsung.

ya memang aku menyesal, salah aku jugak sebab sangat clumsy & amik ringan menda ni. so nasihat aku, bila deal denga air asia bustard ni, sila laa print segala booking number suma. n always recheck timing flite anda...oh ya, jangan jadi panik tak tentu pasal macam aku. jadilah cool macam parent aku yang slumber sahaja deal n come out with an idea untuk beli tiket baru. dan mak aku juga sangat cool sebab menghulurkan sapu tangan sejurus selepas 5 saat aku menangis akibat panik.

malang sungguh dapat anak clumsy macam aku. dan akibat rasa bersalah, aku dengan ini akan bertungkus lumus untuk cari kerja secepat mungkin bagi membayar segala hutang piutang parent aku. dut tiket tu sebenarnya reserve untuk membeli belah di kl.tapi apa nak buat kan..ahaha.aku hampir2 dirogol oleh adik perempuan aku bila mengetahui duit beli kasut dah habis diguna untuk beli tiket. well...aku kan ALONG BUKIT BERUNTUNG.. ;)


parent aku yang cool. pic in kuching

syiok woo bercuti bersama parents ;)

pic yang mengundang cemburu buta daripada adik2 di rumah


haha.
sayangi KL seperti mana anda menyayangi istri anda..!

aku akan update lagi bila ada masa. ohh rupanya pavillion sangat menggoncang iman. sebelum pulang ke SP, aku dengan jakun nya telah ke pavillion untuk tengok wayang bersama sanak saudara di KL. ye aku first time jejak kaki kat tempat super mewah macam tu. gila tinggi kos yang perlu blanja untuk menda yang nonsence.
sebagai contoh, aku telah ter-makan nasik lemak bodo2 beharga rm8. tiket wayang pula berharga sekitar rm13. dah yeahhh...aku telah dapat 1 handbag berjenama di parkson pavi secara percuma. tima kasih banyak CU...harga asal ialah rm258. ahahaha...gila riak. of kos la kami beli selepas didiskaun!
aku kan ke kl sebelum 26mei ini untu babysit cousins aku di sana. jadi aku mahu makan dan tidur puas2 skarang...till then, salam!

2 comments:

MsLieBe said...

oi g kl 2 btau2 la ye.. nk juge jumpe2... hahaha

Nadrea said...

aku TRANSIT aja kat kl tu...minggu depan aku p lain..nnti aku roger laa bila dah ada di kl bersama bajet yg banyak..uhuhu

Back to Top