Pages

0

I See You...

Salam

Bagi yang dah tengok filem AVATAR, mesti tersenyum baca tajuk entry kali ni..
Yaa... ayat itu dari filem yang super hebat Avatar.. yang aku cuma tonton pakai laptop, versi cetak rompak, tanpa suara & subtitle semalam... tapi masih tetap terasa dan melekat dalam otak lepas bangun pagi ni.... lantas terus ke meja laptop untuk menulis...

owhh betapa aku rindu untuk menulis lagi..!!

ok..aku hanya ada 30 minit!! Jam menunjukkan angka 11.54 pagi..

(blurr skejap..)

ok.... aku sebenarnya kurang waktu utuk menulis skrang... banyak kerja yang 'on target' tak dapat aku laksanakan 'on time'...arghh... perkara yang menyakitkan..!

oh ya..aku sebenarnya mahu tulis tentang review buku SEPASANG KASUT & SLIPER JEPUN.... tap review yang dijanjikan memang mengambil masa yang lama untuk aku duduk & tulis...sebab2 nyaa??

1. minggu lepas aku jatuh sakit...rasanya 2 hari aku tak dapat fikir apa2 langsung melainkan makan & tido... masa 1st day period, perut aku tetiba sakit teramat, muntah2 pulak lagi....yg membuatkan 1 cafe tu panic...yess, we called it 'panic @ the cafe..' kekeke

lepas tu terus kena cucuk kat bont*t dan dihantar pulang naik ambulan... waktu itu sudah tidak dapat berfikir dengan waras lagi... apatah lagi duduk di study carrel dan menulis blog.... itu mustahil! jadi berlanjutan lahh jarak untuk entry lepas hingga entry tebaru...huhh

2. laptop aku pulak jatuh sakit.. hishh ini memang sangat menyusahkan... jadi mengambil masa yang agak lama untuk sembuh..dan recover....hmmm..skarang masih pening2 lalat..!!

3. aku punya dateline bersama lecturer...ok ini hal thesis. aku bergelut dengan satu software dipanggil SPSS... yang buat aku tak lena tidur semata2 takut tak sempat nak key-in data ontime... at last, lecturer dengan selamba menangguhkan dateline kami... sebab dia pon busy ngan thesis dia jugak...haha...

Jam menungjukkan ke angka 12.07..

Aku masih punyai sedikit masa....hmm lepas pulang mungkin aku akan tulis review buku tu..arghh... mungkin sudah basi juga...tapi tak mengapa..sekurang2 nya dapat jugak habiskan 1 buku untuk minggu itu...sebenarnya aku meletakkan sasaran seperti ini.. "seminggu 1 buku.."
Ye laa memandangkan aku punyai masa 5 hari untuk cuti (yg aku bangga2 kan itu..)
Tapi masih jugak tak dapat ke library untuk spend time cari buku yang bagus.....

Sebabnya...daripada cari buku..baik aku cari data untuk FYP aku...

arghhhh lagiii!!

Jadi kamu sudah tahu betapa aku sangat sibuk dengan kerja2 berkaitan kuliah..mungkin hanya ada masa untuk FB... jadi bila baca tuduhan2 liar yang mengatakan aku ni ada sifat 'pendengki' itu memang fitnah besar bagi aku... sebab aku tak punyai banyak masa untuk dengki dengan orang lain..sebabnya juga...hidup aku sudah sempurna...jadi untuk apa aku perlu dengki??

aku mahu tulis ayat ini sebagai penutup;

Andai kamu fikir saya ini dengki pada kamu, maka kamu kemukakan bukti dan hujah kamu mengenai hal itu.. atas dasar apa saya dengki kan kamu? senaraikan apa saja perkara, saya sentiasa percaya kemenangan dan kebenaran akan berpihak kepada saya...kerna yang dengki itu kamu, bukan saya..yang hati busuk itu juga kamu...bukan saya... Jadi kamu jangan fikir saya akan berganjak walau seinci pon untuk berhadapan dengan manusia seperti kamu.. dan bagi saya, bermaki-makian dalam facebook itu adalah perkara yang sangan TIDAK profesional.. jadi saya diam2kan saja...tapi tak bermakna kamu dapat memfitnah saya sesuka hati dalam blog keji kamu itu..... jadi semua orang tahu, yang tersungkur itu sememang nya KAMU ...bukan saya..bukan....


12.25. Siap menulis.

0 comments:

Back to Top