Pages

0

Twenty Ten Here We GO!!

AMARAN: entry ini ditulis dalam keadaan suhu yang agak rendah. Anda diminta kencing dahulu sebelum meneruskan pembacaan.. TQ.

Wadda fishh~

Assalamualaikum..salam sejahtra..salam 1 malaysia..salam tahun baru...salam maal hijrah...
Meh meh kita bersalam salaman...ok ini entry TAHUN BARU aku.. Walaupon kalender menujukkan tarikh 8 Januari.. Peduli apa? ada aku kisah??? *woohoo..sound lil bit harsh there..

Owhh no..no...nadira masih cuba menjadi seorang yang cool untuk semangat tahun baru.. Entah sampai bila dapat bertahan.. :) Yess, small petty things doesnt distract me so much...Coz hey, we're in 2010 lahh...and now I am 22 TAHUN STENGAH...heading to 23?? oh my...

*dude...it just a numbers...who cares?????

IZITT????Ok so behave like you are 22 TAHUN STENGAH lahh...got my words??no?? ok laa I translate..22 TAHUN STENGAH means 22 years + half.....Hahahahaha...translation apekah???

*weyy apehal nak stress sangat ngan 22 tahun stengah ko tu??

Hai encik bintang ni tak penah nak support aku.. ok it just a numbers..2010 pon numbers.. Tapi different numbers sometimes giving us different meaning..and for me, even 2009 gave me a very sad ending..
* Yaa mehh??... Yelarrr...ko tak nampak aku nages sampai tesumbat hidung dengan hingus sendri tuuu????? 2010 appeared with a very good start..as smooth as ko START moto pegi pasar malam beli rangka ayam yang rangup...krrrrr.....

Mari bermula dengan APA YANG DAH BERLAKU; ye la since its 8th already...dan aku akan sambung dengan APA YANG BAKAL BERLAKU untuk tahun ini... wei wei banyak event kaw tahu? *apehallll...???

Ok ni part yang PAST TENSE;
err...should i do numbering??or point form??or essay??

*Numbering...sebab ko lemah essay!! SPM dpt E kan??

Hek eleh..E pon, aku amik gak SPM..ko amik ke??

Wei bila nak start daa??
ok first come first!! wohoo i'm back....back again..back in action!! I'm currently in my 2nd hometown..mana lagi kalo bukan Sarawak..finishing my last semester here..insyaallah. enjoying my 5 days holiday per week in the same room as before..same housemate as before..sob sob..

I entered class in the 2nd week.. It was my 1st...i repeat FIRST class in 2 months time where i have to face 6 hours non-stop lecture .... *hg tipu..ada stop satt laa... Ala jap je ponn...

Anddddd......after 2-months-without-doing-nothing-holidays....my extra-ordinary brain have suddently forced to work on EBI3043 Business Law and Ethics...hahahah...sumpah tekejut otak aku...untuk 1 jam pertama aku memang blank...NO...for the whole 3 hours class aku blank...B.L.A.N.K...

*can i 'fill in the blank'?

Eh bintang ko pandai cakap bahasa english ekk??haha...

Babe..aku ase subjek ni susah (sebab my uncle have took this paper before and he repeat 3 times kot) Ok aku ase paksu aku tu bodo! No no..i'm jocking!

Sudah dengan business law...aku bertukar dewan kuliah dari kampus Timur ke Barat..dari Business Law kepada GKP1073 Pengajian Warisan dan Budaya...hahah..apa punya combination la kan.. Ok part ni best.. Dalam 5 semester aku kat Unimas ni..aku TAK PENAH blajar atas tangga dewan kuliah... Skali pon tak penah..tp untuk 2010 @ semester 6 @ final year - final sem ni (insyaallah), aku blajar atas tangga...3 jam plak tu. Habes cramp segala urat saraf serta abdomen..owhhhh...
sebab kelas tu penuh arr...dah la masuk sorang2 takde geng..pandai jugak aku nak hidop upanya..hahah.. *wild wild west....

Memang patot pon la dapat cuti 5 hari...untuk recover..hakhak..
Ada lagi..slama aku blajar untuk bechelor degree ni jugak..mind set aku memang slalu berkata 'free-rider' tu adalah manusia paling keji..erkk..i mean, free-rider ni teruk arr...TAPI pada saat dan ketika hari2 terakhir aku di unimas ni, lecturer yang turun daripada planet mana tah ni ckp satu quote yang bejaya menukar mind set aku.... "lebeh baik u dapat ahli kumpulan yang FREE RIDER daripada dapat yang banyak cakap @ bossy..."

*wehh lecturer..aku ase ko sangat betul dalam hal itu...

Fuiyohh...lecturer apekah?? buat julung2 kalinya jugak...dalam sem terakhir ni jugak insyaallah, semangat aku kat Bahasa Melayu bekobar2..haha..sebab pensyarah aku ni memang mengagung2kan BM walaupun beliau adalah cikgu BI seblom ni...perghh..aku memang suspek arr kat org tua nih...dia cakap "mak bapak tu adalah 'failure' bila anak dia tak tahu cakap bahasa ibunda.." cam dia la contohnya..she blamed herself when her son never understand IBAN..see?? apa yang nak dibangga kan sangat dengan bahasa penjajah ni???

Ok..cukup untuk hal akademik...6 jam yang sarat dengan 1001 makna tersirat untuk aku.

Bicara tentang hari sebelumnya...ni aku pakai numbering sudah..nothing important:

1. Zul dah tangkap 1 kreta baekk punya..So betambah la tanggungan dia.aku bangga jugak..tapi tak la teruja sangat since tu bukan kreta aku ponn..kreta boyfriend aku je..aku tumpang je...penah la jugak pandu uji kat highway..tp still tak truja sangat sebab TU KRETA ORANG WEII...cuma bangga je ngan BF sendiri..gud gud..keep it up!!

(aku ade mngidam 1 kete ni..siyesly buat aku takleh tido.aku tak penah angau kat sebijik kreta seblom ni weh..apa yang menyedihkan, aku dapat tau harga kreta tu BAPAKK MAHAL..sial betol la..sedey sgt2..Baru nak dreaming jadikan kreta tu 1st car aku...tp cm tak affordable je. Unless aku jadi bini number 5 BUNG...mwahahaha...sengal!!)

2. Okeh pasal menda alah yang buat aku ketat hidung ngan hingus sendri tu...bitch ke hape2 je la..aku tutup buku dah. enough said.

3. Family: i've got a new family members..namanya MOHD HARITH MANSUR B. Mohd yusry.. Dajah dua..in other words, i just have another new lil Brother..wohooo..so manja sesangat..Officially aku ade 5 bradik aa kot skarang..yessza...

okeh...thats enough..untuk future tense tu nanti je aku update..ada 2 hari lagi cuti baiii...menda future ni tak bleh lebey2..nanti tak jadi kan tak pasal2 kena ngumpat...haha..


till then..have a very good days everyone..!! Happy new year..happy always!! see ya fellas!
Jeritan Batinku?
batin aku tak menjerit pon malam ni..bagoss!

0 comments:

Back to Top