Pages

0

TAKE IT OR LEAVE IT..??

Dalam hidup ini, banyak perkara yang terjadi tanpa disengajakan...kadang2, walo camana best pon rancangan kita, end up still tak jadik, atas sebab2 yang tak dapat dielakkan..tapi pada setiap perancangan yang tak menjadi, tidak ada orang lain yang perlu disalahkan melainkan diri sendiri..
Ramai orang yang selalu menggunakan ayat "kita hanya merancang..." ye betol..kita memang hanya mampu merancang..tapi jika rancangan kita diiringi dengan tindakan yang betul, insyaallah rancangan itu akan capai target jugak kan..oleh sebab itu, manusia digalakkan mempunyai cita2 sebab manusia yang tiada cita-cita @ angan2 adalah manusia yang 'mati'...tapi mesti follow up dengan afford jugak la..
Jadi perancangan itu kalo diiringi dengan doa dan dilakukan dalam masa yang tepat, maka ia tetap akan terhasil..walopon mustahil..banyak apa misi2 mustahil yang jadik reality skarang..kan2?

Pesan imam syafie..masa itu ibarat pedang.kalo kita tak memotong masa, then masa akan memotong kita.. rumus aku plak ..planning + timing = on track..(insyaallah..)
Tanpa disangka,menda ni terjadi pulak kat aku..sebenarnya dah banyak kali jugak plan aku yang dah di-cancle last minit..tp tah la kenapa plan yang kali ni aku rasa xbest sagat sebab tak jadik..sob3..
Aku dah janji ngan cousins aku yang all d way dari langkawi tu nak tgok wayang..ikut plan, aku kene bawak budak2 ni (seramai 4 orang) untuk nonton cite hantu congkak..masa kat opis (dengan perancangan yang rapi) dah pon aku cek timing untuk show malam tu..
Then dengan confident nya aku assume show malam x ramai orang..(cam bijak gak rasa leh fikir cam tu)..n dengan confident jugak aku tak booking pon tiket..

Bila malam tiba..setting semua nampak cam bagos..aku pon memulakan journey ke GSC sp..all together 7 org arr..walopon agak susah nak handle (maklom ar budak2 dajah 3), aku teruskan jugak plan tu n of cuz, banyak kerenah birokrasi yang perlu dilayan..
Sesampai di tingkat 5...ya robbi..penuhnya dengan manusia..sebenarnya dari ground floor lagik dah ramai..aku je yang x sedar..ampehh...

uhh, camana nih??masih adakah tiket untuk kami?? (aku bermonolog..ceceh..)
Q punya Q..harapan nak tengok cite antu congkak tu dah makin tipis...bila aku tengok muka budak2 tu, memang excited laa sesangat nak nonton..hishh..mati aku kalo tiket habis nih..mati nak menjawab...n bila smpe je turn aku, akak kaunter tu dengan tak bersalahnya cakap "JPBC full house ler dikk..."
aiyokk......time tu aku rase sakit sangat macam kene cubit..bila aku 'pandang blakang' ada 12 bijik mata yang tekebil2 tenung aku..oo oo...
Then on the spot aku kena decide satu keputusan yang sangat berat..nak teruskan?atau berhenti setakat ini??haiz sempat lagik aku ber-slummdog..n i have to be fast! ye la ramai g orang Q kat blakang..
oww mann..this is one of the hardest thing dalam hidup aku nih..nak decide calon suami pon tak berat cmni beb..complecated2..!
End up..aku terpaksa membuat satu keputusan yang lansung tak menguntungkan sesapa, melainkan adik lelaki aku sorang je..7 keping tiket untuk show TERMINATOR:SALVATION..(cuz that de only show available during THAT TIME..ngeee)


haizzz.....aku rasa ada diantara budak2 tu dah pon bertukar jadik terminator..haha..sabor jela..n in the same time banyak komplen2 yang kuar dari mulut2 pelajar darjah tiga..kepada pelajar tahun tiga nih..hukhuk ..Pujuk punya pujuk..last2 semua orang masuk laa jugak dalam panggung..tu ponn aku kena halau macam halau kambing macam kandang...
Lepas semua orang dah dapat seat..phewww....lega nya...terminator memang best.banyak gila action since starting till de end..tp aku tetap rase bersalah untuk cousins2 aku ni cuz terminator was too complecated for them to understand..ni movie orang dewasa..aku pon x baper paham cuz Rise of The Mechine aku tak tengok...cian aku tengok muka seko2..last2 semua tido sampe habis show..sob2..
hahai...kanak2...sabar la yer...kak long tak sengaja..what a poor planner kan kak long nih..last2 the next day aku bawak semua orang g mandi karnival..(untuk menebus dosa la kunun..)best arr tuu..n now aku dah tak rase guilty lagik..hope they were having so much fun lah during dhis skul oliday kat umah maktok..bersama kak long mereka yang sewel ni..uhuk2..


So moral of the story...be a good planner!

0 comments:

Back to Top